Friluftsliv i en skovbørnehave

Mæt, tør og varm - er basis i alt friluftsliv - MTV-princippet : )
Når vi færdes i naturen i en skovbørnehave, er det vigtigt at være MÆT - TØR - VARM
Når børnene er tørre, varme og mætte, leger de, er de nysgerrige på livet, trives og udvikles.
Derfor er det en vigtig del af vores samarbejde med jer forældre, at I har det rette tøj med til vejret.

Hverdagen i en skovbørnehave - intro-folder
Vi har med et forældreråd, fået lavet en præsentationsfolder om hverdagen i naturen i Børnehaven Skovtrolden.

Basisbeklædning i en skovbørnehave - 3-lags princippet:
I Basisbeklædning i en skovbørnehave, kan du se, hvad man behøver af tøj, så man har det godt i en skovbørnehave.
Der er naturligvis mange variationer - bed gerne om respons fra os, om jeres barn er tilstrækkeligt klædt, så det kan være tilpas tør & varm.
Sammen skal vi være obs på, når dit barn vokser og tøj og fodtøj bliver lidt snævert.
Så er det nemlig svært at holde varmen og bevæge sig frit, så man er tilpas og varm.

• En blød og kølig fornemmelse mellem tæerne, når man prøver bare tæer i mudder : )
  • En boblende fornemmelse i maven, trække skovjordbær på strå og gemme så længe man kan : )
  • Den rislende følelse af regnvand fra taget, ned af nakken, når man har taget hætten af  -  og når man opdager, at det skulle man måske ikke have gjort : )
  • Hvinende sure skovæbler, når man ikke fik ventet på, de blev modne : )
  • En stille vintermorgen ved det knitrende bål, ved morgenmaden i bålhuset : )
  • Snittekniven i en kvist : )
  • Træer, der danser i kuling : )

intro-folder Skovtrolden.pdf

Shape Created with Sketch.

Basisbeklædning i en skovbørnehave.pdf

Shape Created with Sketch.